Hrabětice - aktuální report z 31.12.2016 - Běžky.net

země: Česko oblast:
délka navštěvy:1 den hodnocení:
reagovat na report

Úvod – celkový dojem z návštěvy střediska

Po pátečním vydařeném běžkování v Hraběticích, kdy jsme sem s manželem zavítali souhrou náhod a kdy jsme v takovém poklidném rekreačním tempu dojeli z parkoviště U kapličky na Královku a zpět, jsme se pro velký úspěch rozhodli výpravu zopakovat na Silvestra v celém složení naší rodiny i se synem a naplánovali jsme ještě prodloužení trasy, aby nám na večerní oslavu dostatečně vytrávilo.

Nejsilnější dojmy z návštěvy

Běžecké tratě:

Stejně jako v pátek bylo pro nás výchozím bodem parkoviště v Hraběticích, odsud jsme zopakovali trasu v upravené stopě po louce na Královku a zpět až k rozcestí, kde jsme odbočili přes Štumpeho kámen k přehradě Josefův Důl. Tady jsme zároveň odlovili „kešku“, jelikož kromě běžkování milujeme také geocaching. Z této křižovatky už k přehradě nebyla trasa upravena rolbou, jen prošlapána od předešlých běžkařů, ve sjezdu bylo potřeba dost obezřetelnosti. Když jsme dorazili k přehradě, naskytl se nám opravdu kouzelný obrázek na vodní hladinu. Josefodolská přehrada je největší a zároveň nejmladší přehradou v Jizerských horách a určitě stojí za to jí navštívit – stejný nápad jako my mělo na Silvestra opravdu hodně lidí, jak na běžkách, tak pěších. Pořídili jsme několik krásných fotek, dojeli přes obě hráze k rozcestí Hluboký potok, tam jsme se otočili a po přejetí hrází jsme po široké silnici vyšlapali kopec a vrátili se zpět ke Kapličce.

Sněhové podmínky:

Sněhové podmínky zůstaly stejné, na louce leží cca 20 cm sněhu, stejně tak v lese, to, že část trasy nebyla upravená, nakonec vůbec nevadilo. Na první hrázi ležela slabá vrstvička sněhu, několik metrů jsme museli přenášet, zbytek už se dal s opatrností přeťapkat, druhá hráz se dala přejet celá. Počasí zůstalo také stejné – azuro a bezvětří.

Komfort – zázemí pro běžkaře:

Krásné zázemí lze nalézt na chatě Královka, čisté WC, výborné jídlo, pro rodiny s dětmi venku spousta hracích prvků, také je zde možné navštívit stejnojmennou rozhlednu.

Zalidněnost:

Na parkoviště jsme dorazili v 9:15, aut už tu pár bylo. Při zpáteční cestě z Královky jsme potkávali na Hrabětické louce poměrně velké množství běžkařů, ale louka je hodně rozlehlá a rozhodně tady nikdo nikomu nepřekáží. Na přehradě byla zalidnědnost veliká, ale kdo by se v tak krásném počasí divil...

Občerstvení:

Využili jsme opět krásnou restauraci v chatě Královka, kde jsme si dali hovězí na česneku s bramborovými špalíčky a špenátem za 109 Kč – mňam. V podobných cenových relacích se pohybují i ostatní hotovky. Myslím, že vybrat si ze zhruba 10 jídel si musí každý. Dnes se dalo sedět navíc i venku na slunečné terase, na rozdíl od včerejška byly dřevěné lavice bez vrstvy zmrzlého sněhu.

Doprava do střediska a parkování:

Jeli jsme stejnou trasou přes Bedřichov, na parkoviště se dá dojet i z druhé strany o kousek kratší ale horší cestou kolem vleků na Severáku. Na silničce z Bedřichova ležel sníh, bylo potřeba jet opatrně. Za Jabloncem nad Nisou jako když namalují tlustou čáru - tady začínala hranice inverze. Parkování je zpoplatněno jednotnou denní sazbou 100 Kč.

+ plusy

• Modrá obloha, slunce, bezvětří
  • Upravené stopy na Hrabětické louce
  • Kouzelná atmosféra kolem přehrady
  • Chata Královka s dobrým jídlem a zázemím

- mínusy

• Větší množství lidí

Diskuze: Hrabětice

K reportu střediska nebyly dosud napsány žádné komentáře.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Níže naleznete další reporty ze střediska

Hrabětice  | 29.01.2017

hodnocení:

Původně jsme na neděli plánovali lyžovačku, ale ráno na kamerách na sjezdovce, kam jsme se chystali, panovala inverze - šedivé a dost mrazivé počasí, a tak jsme přehodnotili plány, s tím, že vyčkáme a spíš vyrazíme někam na běžky. Po kontrole dalších kamer jsem zjistila, že celkem nadějně to začíná ...

zobrazit celý report

Hrabětice  | 30.12.2016

hodnocení:

Na páteční, předsilvestrovský den jsme naplánovali výlet na běžkách. Po zvážení všech možností, kam by se dalo jet – Jizerka, Příchovice či Jakuszyce - jsme se nakonec rozhodli pro osvědčený Bedřichov, už z důvodu, že to máme nejblíž a proto si můžeme ráno přispat. Trochu jsme to s tím přispáním ovš...