Okolo Ádru - trasa pro kolečkové lyže - Běžky.net

Okolo Ádru

kraj: Královéhradecký kraj povrch silnice: dobrý
obtížnost: pro pokročilé provoz: nízký
délka: 55829 m start v: 439 m n. m.
stoupání: 936 m cíl v: 439 m n. m.
klesání: -936 m

Popis trasy:

Okruh vhodnější na klasiku. Začít můžete třeba v Polici nad Metují, bydlišti pětinásobného vítěze Jizerské 50, Jiřího Berana. Abyste se vyhnuli vytíženější silnici na Náchod, je výhodnější vydat se přes Bezděkov do Nízké Srbské, kde je potřeba si přibrzdit před křižovatkou a poté pokračovat vpravo na Mýto. Z Mýta jeďte směrem na Hronov, kde asi po 0,5 km je vhodné, před mostem přes Metuji, odbočit z hlavní silnice vpravo na cyklostezku, které vás dovede do Velkého Dřevíče. Abyste se v Dřevíči vyhnuli dlážděnému úseku je dobré jet do Stárkova objížďkou přes Rokytník a Bystré. Ve Stárkově je vhodné odbočit před náměstím ulicí vlevo, abyste se vyhnuli sjezdu přes náměstí. Ze Stárkova silnice stoupá podél potoka přes Vápenku, Jívku, Janovice, Hodkovice až nad Adršpach, kde je nejvyšší bod trati. Odtud naopak začnete klesat okolo Adršpašsko-Teplických skal do Teplic nad Metují. Z Teplic vydejte podél řeky Metuje přes Javor a Dědov do České Metuje, kde odbočíte vlevo a přes Žďár nad Metují dokončíte okruh zpět do Police nad Metují. Právě na posledním km, při vjezdu do Police, je nejhorší sjezd ze Žděřiny k masně. Zkušení ho zvládnou, méně zdatní ho mohou od vyhlídky na Polici sejít po pěšince.

Nastoupit na trasu můžete kdekoliv, opačným směrem jet nedoporučuji.

(autor: David Šrůtek)

Diskuze: Okolo Ádru

K trase nebyly dosud napsány žádné komentáře.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.