Hrabětice - aktuální report z 29.12.2017 - Běžky.net

země: Česko oblast:
délka navštěvy:1 den hodnocení:
reagovat na report

Úvod – celkový dojem z návštěvy střediska

Po loňských zkušenostech se držíme zásady – pokud mezi svátky na hory, tak jedině na běžky. I tak je potřeba pečlivě vybírat místo, kam vyrazit. Čím blíže k Silvestru, tím volit méně „profláklé“. Na 29.12. jsme proto vyrazili do Hrabětic, které se nám vloni touto dobou osvědčily.

Nejsilnější dojmy z návštěvy

Běžecké tratě:

Z parkoviště v Hraběticích jsme po louce dojeli na Královku a po brzkém obědě jsme pokračovali sjezdem dolů kolem Prezidentské chaty až k úchvatné Josefodolské přehradě. Tam jsme odlovili kešku a pro návrat jsme zvolili trasu kolem Jablonecké chaty. Byl to hodně podobný a vydařený výlet jako vloni, jen s tím rozdílem, že bylo horší počasí a více lidí. Někteří s běžkami hodně zápasili, což bylo vidět hlavně na prudších sjezdech.

Sněhové podmínky:

Stejně jako většina Jizerské magistrály byly zdejší tratě v noci vzorně upraveny, neprojetý byl pouze poslední úsek k přehradě, ale stopa byla prošlapaná od předcházejících běžkařů, jen místy trochu hrbolatá. Daly se zdolat i obě hráze bez nutnosti sundání běžek, i když to bylo jen tak tak, místy hodně málo sněhu, někde spíš jen led. Na zbytku trasy sněhu dostatek, cestou pouze jedno klasické kritické místo na Hrabětické louce, kde je spodní voda.

Komfort – zázemí pro běžkaře:

Pro nás je ideálním zázemím chata Královka, dá se tu ohřát najíst, dojít na WC. Teplo, čisto, útulno.

Zalidněnost:

Hory praskají ve švech, což se týká nejen lyžařských areálů, ale i známějších běžkařských lokalit. Tady jsme si mohli dovolit luxus, že jsme přijeli až v 9:15, ale za námi již přijíždělo jedno auto za druhým. Odpoledne se na místa i zde čekalo ve frontě. I na tratích jsme se zrovna nemuseli bát samoty. Hrabětická louka je ovšem luxusně široká, sem se pár běžkařů vejde. Horší to bylo v prudkém sjezdu od Prezidentské chaty, tam jsme se dostali do takového sjíždějícího vláčku, což bylo trochu o „ústa“.

Občerstvení:

Dostatečný výběr hotovek, polévek a sladkých dezertů v moderní samoobslužné restauraci v chatě Královka. U nás jednoznačná volba – moravský vrabec se špenátem. Kdo si nevybere zde, může navštívit o kousek dál Prezidentskou chatu.

Doprava do střediska a parkování:

Po dálnici a přes Bedřichov, čistá, ošetřená vozovka. Z Bedřichova do Hrabětic už silnička s vrstvou uježděného a zmrzlého sněhu. Parkování za stovku na celý den, letos zde byl instalován nový automat přímo na parkovišti, nemusí se už chodit o pár metrů dál ke Kapličce.

+ plusy

• Čerstvý sníh, zimní atmosféra, zasněžené stromy
  • Upravené tratě
  • Zázemí na Královce

- mínusy

• Nesvítilo sluníčko
  • Více lidí

Diskuze: Hrabětice

K reportu střediska nebyly dosud napsány žádné komentáře.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Níže naleznete další reporty ze střediska

Hrabětice  | 25.02.2017

autor: Martin2
hodnocení:

Velmi prijemny den a pohodove bezkovani. Pocasi i snih prekonaly ocekavani - polojasno, stopa upravena. Trasa z Hrabetic na prehradu, Blatnicky rybnik, Nova louka, zpet pres Kristiaov

Hrabětice  | 29.01.2017

hodnocení:

Původně jsme na neděli plánovali lyžovačku, ale ráno na kamerách na sjezdovce, kam jsme se chystali, panovala inverze - šedivé a dost mrazivé počasí, a tak jsme přehodnotili plány, s tím, že vyčkáme a spíš vyrazíme někam na běžky. Po kontrole dalších kamer jsem zjistila, že celkem nadějně to začíná ...

Hrabětice  | 31.12.2016

hodnocení:

Po pátečním vydařeném běžkování v Hraběticích, kdy jsme sem s manželem zavítali souhrou náhod a kdy jsme v takovém poklidném rekreačním tempu dojeli z parkoviště U kapličky na Královku a zpět, jsme se pro velký úspěch rozhodli výpravu zopakovat na Silvestra v celém složení naší rodiny i se synem a n...

Hrabětice  | 30.12.2016

hodnocení:

Na páteční, předsilvestrovský den jsme naplánovali výlet na běžkách. Po zvážení všech možností, kam by se dalo jet – Jizerka, Příchovice či Jakuszyce - jsme se nakonec rozhodli pro osvědčený Bedřichov, už z důvodu, že to máme nejblíž a proto si můžeme ráno přispat. Trochu jsme to s tím přispáním ovš...