Bílé Karpaty - lyžování - BEZKY.net

Bílé Karpaty zasahují menší částí na naše území, převážná část pohoří však leží za hranicemi na Slovensku. Na pravidelnou strojovou úpravu se zde spolehnout nemůžete, ale za to můžete být jediným živáčkem, krom místní fauny, kdo se bude potulovat na hřebenové túře.

Bílé Karpaty - upravené běžecké stopy

celkem běžeckých tratí (km)

Nadmořská výška

500-970 m n.m.470 m
  leden únor březen duben květen červen červenec srpen září říjen listopad prosinec

Bílé Karpaty - lyžování

Jako nástupní místo můžete využít Mikulčin vrch, kam vás vyveze autobus, případně se můžete nechat svézt ještě dál k chatě na Trojáku. Odtud budete pokračovat po upravené stopě k vyhlídkovému místu nad Bystřicí pod Lopeníkem. Hřebenová trasa nabízí sjezdy i stoupání, kde prvním vrcholem na trase je Studený vrch (646 m). Následuje sjezd k rozcestí Březová, kde je možné 8km trasu ukončit a odjet autobusem z hor do Uherského Brodu, nebo pokračovat dalších 5 km do kopce po magistrále kolem rozhledny Obecnice ke křížku a přístřešku Javořina. Zdatnější mohou pokračovat ke Kamenné boudě a dále k nejvyšší hoře Velká Javořina (970 m) na hranicích se Slovenskem. Poté lze odbočit a vracet se zpět na Vápenky, nebo pokračovat v hřebenové trase přes Durdu, Kašpariskův a Kubíkův vrch, vrchol Nové hory až do údolí k železnici pod horu Machová. Celá hřebenovka měří asi 36 km a trasu je vhodnější absolvovat v tomto směru (nastoupáte lehce přes 500 výškových metrů a sjedete přes 900 m). Nečekejte však pravidelnou úpravu tratí jako v Jizerkách. Sníh zde většinou vydrží od prosince do března.