Prokluzovani běžek skin - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - Běžky.net

Prokluzovani běžek skin

27.01.2019 15:29:13 #1 

honzabernard8

Ahoj/dobrý den, Mam takový problem pred 2 týdny jsme si koupil Fischer twin skin,cili bezky s moherovymi pasy, délka lyží je 194cm (na stitku bylo 60–76kg,mam 67/175cm) tvrdost uni.Hrozne prokluzujou a to převážně do kopce,neda se s nima vůbec jezdit,z kopce jedou skvěle na rovince zaky,ale klouzou a do kopce děs běs Jsem začátečník(skiny jsem chtel kvuli podpore pri stoupání a take jednoduchosti a nutnosti nemazat. Poradi prosim někdo co s tim? (Napadlo me jestli nejsou moc dlouhy,zkousel jsem dat papir pod lyži stoupnout na ni a papir držel takže nemám problem je prošlapnout! Děkuji.

28.01.2019 21:22:02 #3 

midgetspinner

Záleží na kombinaci tvrdosti lyže, typu sněhu, kvalitě stopy a technice. Mně medium/stiff krásně drží ve vymrzlé stopě, hůře na čerstvém prašanu (ale nepromažu). Váhově to vypadá dobře, test s papírem také.

29.01.2019 21:04:41 #4 

Aldaxx

>> #1, honzabernard8, 27. 01. 2019 15:29:13

Podle mne to je hlavně technikou běhu. Já posledních minimálně 10 let jen bruslil, teď před Vánoci koupil po 15-ti letech klasičky skin od rossignolu. Při první jízdě jsem byl taky na začátku dost rozčarovaný, protože to navíc bylo hned do kopce, lezl jsem stromečkem. Postupně jsem na to přišel a byl nakonec spokojený. Každý sklon vyžaduje trochu jinou techniku. Chce to zkoušet,koukat na ostatní, na videa nebo jít na nějaký kurz. Do většího kopce je třeba na nich víc frekvečněji „hopsat“. Na skate jsem byl na víkend na kurzu nordicacademy.cz a to mi dost pomohlo. Teď už není čas, ale alespoň o nějaké jedné lekci přemýšlím i na klasiku. Zkus jet na rovině bez holí, jestli Ti půjde se odrazit a tak to také pilovat.

31.01.2019 14:37:44 #5 

honzabernard8